söndag 15 augusti 2010

Nya tag?

Nu har vi kommit i ordning någorlunda, till sist även fått tillgång till nätet..som ju tog sin lilla tid. Det är idag den sista skälvande dagen på semestern och vi passar på att njuta och bara vara lata.
Jag har bakat enklaste kakan. Den snabba men goda kakan man kan baka när gästerna är på väg in genom dörren men fortfarande spara tid jämfört med att åka och köpa nåt..här har jag använt lite rabarber men ta vad du har. I frysen eller i landet:)

Kakan är av den lite kladdiga typen, som en kladdkaka utan choklad.
Av någon anledning så kallas kakan för Tuppkaka, i alla fall i mitt "recept" som jag skrev i en gammal skolbok när jag var liten och man rör bara ihop:

75 gram smör (smält)
3 dl socker
2,5 dl mjöl
2 ägg



Ner i ströad form, strö över skivad rabarber, äppleskivor eller blåbär.
In i ugnen som vid det laget är uppe 200 grader och ca 25 minuter senare - en kaka!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar